Podsumowanie sondażu nr 24 „Czy w sytuacjach trudnych możesz liczyć na życzliwe wsparcie swojego przełożonego ?”

10 stycznia 2014 | Bez kategorii

 sondażGłosowanie na naszej stronie internetowej odbyło się w okresie 15.11.2013 r. – 15.12.2013 r.  W tym okresie odnotowano ok. 1300 odwiedzin na stronie SIPRP. Spośród głosujących 27stwierdziło, że w sytuacjach trudnych może liczyć na życzliwe wsparcie swojego przełożonego, a 73% głosujących wyraziło sąd przeciwny.

Powyższe wyniki głosowania nie wymagają specjalnego komentarza. Nasi respondenci niestety nie liczą na wsparcie swojego przełożonego,  więc w trudnych sytuacjach są zdani wyłącznie na siebie.

 

Jeżeli tak rzeczywiście jest, to warto się zastanowić jakie są przyczyny takiego stanu rzeczy i jak sytuację tę zmienić? W coraz bardziej złożonym i niesprzyjającym otoczeniu w którym organ kontroli państwowej zobowiązany jest prowadzić swoje działania,  realne, skuteczne, ale także życzliwe wsparcie – staje się dla szeroko rozumianego bezpieczeństwa i skuteczności działania elementem coraz bardziej niezbędnym. …..

 

Pewnym optymizmem może napawać fakt organizowania od jakiegoś czasu w Ośrodku Szkolenia PIP im. prof. J.Rosnera seminariów, w trakcie których przekazuje się podstawy nowego stylu zarzadzania – liderowania, który jest zaprzeczeniem archaicznego i nieefektywnego stylu kierowania poprzez nagradzanie, a przede wszystkim karanie – który to styl miejmy nadzieję musi przejść do lamusa historii.

 

Pozwalamy sobie przytoczyć fragment artykułu definiującego ten obszar działania naszego Stowarzyszenia (całość w miesięczniku „Atest-Ochrona Pracy”, Nr 2/2013) – link do wpisu na ten temat na stronie Stowarzyszenia  http://www.siprp.pl/podsumowanie-rocznej-dzialalnosci-siprp-na-lamach-miesiecznika-atest/

 

„Siłą inspekcji pracy w Polsce jest to, że każdy inspektor pracy jako organ PIP może podejmować „w terenie” samodzielne decyzje, które są adekwatne do stanu faktycznego, a przede wszystkim do zidentyfikowanych zagrożeń. To  przecież jest (prawie) postulowany przez nauki o zarządzaniu model nowoczesnej płaskiej struktury organizacyjnej organizacji opartej na wiedzy („lean organisation”)!

Staramy się promować budowanie etosu służby inspektorskiej. Najlepszą formą motywowania pracowników jest kształtowanie kultury pracy, kultury działania. Nie potrzeba wówczas ręcznego sterowania, pracownik sam jest w stanie skorygować swoje błędy, identyfikuje się z celami, korzystając w pełni  ze swojej wiedzy i doświadczenia oraz wiedzy całej organizacji. Na marginesie: pozwala to uwolnić spore zasoby organizacyjne i wpływa na efektywność i jakość osiągania postawionych przed organizacją celów”.

 

W następnym sondażu zapytamy was:  Czy „Kodeks etyki pracownika PIP” może być wprowadzony zarządzeniem Najwyższego Kierownictwa, bez akceptacji reprezentujących ogół pracowników organizacji związkowych ?


Zamieszczenie komentarza do danego wpisu oznacza uprzednie zapoznanie się z odpowiednim regulaminem zawieszonym na stronie głównej SIPRP i akceptację jego postanowień. Jednocześnie informujemy, że Zarząd Główny SIPRP nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy – są to wyłącznie prywatne opinie użytkowników.

komentarze 4 do wpisu “Podsumowanie sondażu nr 24 „Czy w sytuacjach trudnych możesz liczyć na życzliwe wsparcie swojego przełożonego ?””

  • 1 mmm napisał(a):

    Był może ktoś z Krakowa na gowork.pl – opinie o pracodawcach?

  • 2 Icek napisał(a):

    To dobrze, że w naszej instytucji są jeszcze osoby (przełożeni), na życzliwość których jako inspektorzy pracy możemy liczyć, gdy znajdziemy się w takiej potrzebie, choć powyższe wyniki alarmują, że dobrze w tej materii to na pewno nie jest.

  • 3 Lord napisał(a):

    Naiwnością jest oczekiwanie, że przełożeni zawsze będą ochoczo pomagać temu, kto ma kłopoty w pracy. Mam nadzieję, że w naszym urzędzie wciąż obowiązuje zasada (a na pewno taka powinna obowiązywać)że kto przestrzega ustalonych procedur postępowania, ten w każdym wypadku ma gwarantowane wsparcie przełożonych i obronę z ich strony (kiedy zajdzie taka potrzeba). Jednak idąc tym tokiem rozumowania chyba lepiej przestrzegać procedur niż ślepo liczyć na wsparcie ze strony przełożonego, bo zazwyczaj ma on więcej niż my do stracenia i faktycznie możemy pozostać sami z problemem.

  • 4 Julita napisał(a):

    Wyniki sondażu są porażające, więc przyda się trochę poczucia humoru:
    „Szef do pracownika:
    – Panie, pan wszystko robi powoli: powoli pan myśli, powoli pisze, powoli mówi, powoli się porusza…! Czy jest coś co pan robi szybko?!
    – Taaak! Szybko się męczę…”