Optymistycznie w sprawie budżetu Państwowej Inspekcji Pracy na rok 2017.
Od jakiegoś już czasu trwają prace parlamentarne nad budżetem państwa na 2017 r., których elementem będzie również uchwalenie budżetu Państwowej Inspekcji Pracy. Oczywiście, jak przez ostatnie 4 lata, tak i w tym roku z uwagą śledzimy przebieg zdarzeń i starać się będziemy pozytywnie wspierać starania czynione w tej materii zarówno przez kierownictwo urzędu, jak i przez bardziej lub mniej zaprzyjaźnionych posłów i senatorów. Nie chcieliśmy zapeszać, więc o budżecie PIP zaczynamy informować później niż czyniliśmy to w poprzednich latach.
—
W rządowym projekcie ustawy budżetowej na 2017 r. (druk sejmowy 881), w części 12, dział 751, rozdział 75101 (plan wydatków PIP) – ujęto zaproponowaną przez głównego inspektora pracy kwotę 332 790 tys. zł. W odniesieniu do poprzedniego roku budżetowego w którym było to 314 249 tys. zł. – jest to więc kwota o 18 541 tys. zł wyższa. Przy czym na wydatki bieżące jednostki budżetowej – a więc m.in. na wynagrodzenia osobowe – przewidziano z tego kwotę 314 245 tys. zł. (w roku poprzednim łącznie z rozdziałem budżetu 75195 – 293 902 tys. zł). ….